A Cultural Perspective on Personalized eLearning - Designing Corporate Trainings for Chinese Learners

Publikations-Art
Kongressbeitrag
Autoren
Daniela Mösle, Philipp Melzer, Mareike Schoop
Erscheinungsjahr
2018
Veröffentlicht in
Tagungsband Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018
Herausgeber
Paul Drews, Burkhardt Funk, Peter Niemeyer und Lin Xie
ISBN / ISSN / eISSN
978-3-935786-72-0
Tagungsname
Teilkonferenz 'E-Learning and Educational Service Engineering' im Rahmen der Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018
Tagungsort
Lüneburg, Deutschland
Tagungsdatum
06.03.2018- 09.03.2018
Abstract

In a globalized world, as we live in today, corporate training oftentimes takes place online. These online learning environments can be personalized for cultural groups to reach better learning outcomes. This paper examines dimensions for cultural personalization evaluating corporate trainings with Chinese learners. It thus relies on Design-Based Research to develop a toolbox along cultural dimensions and aspects of personalization. The aim is to help trainers to adapt trainings to the Chinese target group with the focus lying on the didactic aspect of how to transfer content to achieve optimal learning outcomes.

Beteiligte Personen

Beteiligte Einrichtungen

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